[VIDEO] Saksikan bagaimana lelaki ini mencipta alatan gym daripada tanah liat. Super hebat

Menjadi fit adalah aspek kehidupan yang penting. Ramai saintis dan pakar pemakanan kesihatan telah membuktikan betapa pentingnya bekerja dan pergi ke gym. Tetapi bagaimana jika kita tidak mempunyai kewangan yang cukup untuk membayar keahlian gim? Lelaki ini membantu kami menyelesaikan masalah ini melalui klip video ini.

Kami mula-mula melihat seorang lelaki duduk di bangku kecil. Dia tidak memakai baju tetapi memakai seluar pendek denim. Kami melihatnya mengangkat beberapa berat melalui apa yang kelihatan seperti beberapa peralatan gim. Tetapi jika anda menelitinya dengan teliti, anda akan melihat bahawa peralatan yang dia gunakan terbuat dari sumber-sumber yang boleh ditemui di sekelilingnya.

Kami kemudian dapat melihat bahawa terdapat lebih daripada satu peralatan gim di kawasan itu. Ia lengkap dengan dumbbells dan barbells; ia juga mempunyai treadmill yang baik. Semua peralatan ini dibuat daripada sumber semula jadi yang dapat dijumpai di hutan. Walaupun persekitarannya kelihatan agak primitif, lelaki itu mampu mencipta gim untuk gimnya sendiri.

Pertama, dia menggali lubang di mana dia boleh meletakkan kayu yang dia akan membakar. Ini akan menjadi sejenis ketuhar atau relau yang akan digunakan untuk memanaskan dan membakar tanah liat yang akan dibentuknya kemudian. Dia menciptakan lubang lain supaya asap dan panas dari api akan mempunyai laluan ke tanah liat.

Kemudian, dia membentuk kepingan tanah liat ke dalam beberapa pusingan yang bervariasi dalam saiz, dan menguji keserupaan beratnya dengan mengimbangi mereka pada sekeping kayu. Sebaik sahaja dia mendapat berat yang betul, dia mencipta beberapa lagi dan menyusunnya ke dalam cakera cakera yang tebal. Selepas itu, dia membuat satu lagi bentuk berat dengan membentuk segi empat tepat yang kelihatan seperti batu bata yang besar.

Selepas dia melakukan ini, dia mengambil tanah liat yang dibentuk ke dalam lubang yang digali, menutupnya dengan tongkat kayu, jerami, dan tanah liat, dan memanaskannya dengan api. Api dibiarkan semalaman, jadi beban di dalam oven sementara boleh dibakar sepenuhnya ke dalam yang keras dan kukuh.

Keesokan harinya, dia mengambil beberapa keping kayu dari hutan dan mengalihkannya ke bahagian lain dari peralatan gim. Dia meletakkan kayu bersama untuk membuat bangku, pagar, dan bingkai untuk peralatan. Dia kemudian mengambil bambu untuk mencipta treadmill sementara dan meletakkannya di sudut sudut.

Setelah tanah liat dipanggang, ia meletakkan batu bata ke salah satu peralatan yang dia buat, sementara cakera-cakera itu diletakkan di atas batang untuk membuat dumbbell dan barbel. Sama seperti itu, dan voila, dia mempunyai gim yang sepenuhnya bekerja yang dia tidak perlu membayar keanggotaan bulanan.

TONTON VIDEO:

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih 🙂

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Go go Tular

Sumber

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*