Pukki Pemain Terbaik Liga Championship

PENYERANG Norwich City, Teemu Pukki menerima anugerah selaku Pemain Terbaik Liga Kejuaraan Inggeris musim ini.

Pemain berusia 29 tahun itu muncul tonggak paling menyerlah dalam kempen menyaksikan kelab terbabit melonjak ke tangga teratas Liga Kejuaraan dan kian hampir beraksi dalam saingan Liga Perdana Inggeris (EPL) musim depan.

Pukki ditandatangani menerusi perpindahan percuma pada musim panas lalu dari kelab Denmark, Brondby adalah penjaring terbanyak Liga Kejuaraan dengan 26 gol.

Dia turut melakukan sembilan bantuan (assist) untuk rakan sepasukan.

Dia mengatasi pemain Sheffield United, Billy Sharp dan Che Adams (Birmingham City) untuk meraih anugerah itu, semalam.

Pukki berkata: “Ia satu penghormatan untuk memenangi anugerah ini. Saya benar-benar gembira dengan pengiktirafan ini.

Saya benar-benar seronok menikmati saingan musim ini, beraksi dalam liga fantastik tetapi kami semua tahu masih ada banyak perlawanan lagi perlu dihadapi.

“Terdapat ramai pemain hebat pada majlis kali ini, jadi ia sangat istimewa dapat memenangi anugerah berada di tangan saya ini.”

Ia adalah malam berganda buat Norwich apabila Max Aarons yang dinamakan Young Player of the Season.

Aarons, 19, telah menjaringkan 3 gol dalam 35 penampilan Kejuaraan dalam musim pertamanya di peringkat senior dan dinamakan bersama Harry Wilson dari Derby County dan James Justin Luton.

Sementara itu, Penyerang Sheffield United Sharp diiktiraf dengan penghargaan Moment of the Season di Grosvenor House Hotel London.

Sharp, 33, menjadi penjaring gol terbanyak dalam sejarah EFL abad ini pada bulan Januari apabila dia melepasi rekod yang dipegang oleh Rickie Lambert dengan 220 penampilan.

Pengurus Sheffield United, Chris Wilder dan striker Billy Sharp (tengah) adalah antara pemenang di EFL Awards

 

Bekas Doncaster dan pemain Nottingham Forest itu telah menjaringkan gol ke 227 sejak Blades menduduki di tempat kedua dalam Kejohanan, satu mata di depan tempat ketiga Leeds United dengan enam perlawanan berbaki.

“Ini benar-benar hebat, ia adalah masa yang sangat baik,” katanya. “Pengiktirafan peribadi yang cemerlang, dan hebat untuk menerima ini – saya akan merenungkan malam ini sebagai orang yang sombong.

“Sudah tentu, fokus saya sekarang adalah dengan tegas meletakkan ‘P’ untuk promosi di samping nama kami menjelang akhir musim.”

Sharp juga dinamakan dalam EFL Team of the Season, terdiri daripada pemain dari ketiga-tiga division dan diuruskan oleh bos Sheffield United, Chris Wilder.

Gol Terbaik diterima oleh pemain Wolves Ruben Neves atas serangan hebatnya terhadap Derby County pada April 2018.

 

Hot-shot Collins dan Norwood Diakui

James Collins dan James Norwood telah menjaringkan 49 gol di antara mereka setakat musim ini

Collins ’22 gol setakat ini di League One musim ini telah meletakkan pemimpin Luton Town itu di ambang sejarah untuk kembali ke Liga Championship.

Mengenai penghormatan Pemain Terbaik Musim itu, Collins berkata: “Sudah tentu ini adalah detik yang sangat membanggakan bagi saya secara peribadi, ia telah menjadi musim yang hebat setakat ini secara peribadi dan untuk pasukan.”

The Hatters menetapkan rekod kelab 28 perlawanan tanpa kalah pada hari Sabtu dengan seri 2-2 menentang Blackpool, permainan di mana Collins membuka jaringan sebelum dibuangkan untuk kesalahan kedua yang boleh ditempah pada babak kedua.

Walau bagaimanapun, pemain berusia 28 tahun itu telah mengambil tempat di mana dia meninggalkan musim lalu apabila 19 gol dalam Liga Dua membantu Luton untuk promosi automatik.

James Norwood meraih anugerah pada untuk League Two, yang berada pasukan mereka di tempat kelima, empat mata dibelakang pendahulu untuk kembali ke Liga Championship dengan 5 perlawanan berbaki berkata: “Ini jelas merupakan penghargaan hebat, tetapi ini adalah kredit kepada pasukan saya, dari satu ke 11. Jika mereka tidak membuat peluang saya tidak mendapat anugerah ini, saya sangat gembira dan sangat bangga. ”

Senarai Lain Penerima Anugerah:

Apprentice of the Year: Max Bird (Derby County)

PFA Player in the Community: Will Vaulks (Rotherham United)

Sir Tom Finney Award for Career Contribution to the EFL: Joe Thompson (Rochdale)

Community Club of the Year: Portsmouth

Family Club of the Year: Doncaster Rovers

Contribution to League Football: David Allison

Supporter of the Year: Roger Groves and Mike Davis (Shrewsbury Town)

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih 🙂

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Go go Tular

Sumber: BBC / hmetro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *