‘Kalau Ika penat, rehatlah…’ – Kanak-kanak perempuan krtikal selepas terjatuh dari motosikal (tertidur)

Seorang kanak-kanak perempuan berusia enam tahun kini berada dalam keadaan koma dan krltlkal selepas terjatuh dari motosikal dalam kejadian tengah hari Jumaat lalu.

Fareedah Mat Shat, ibu saudara mangsa, Amiera Zulaikha, 6, mangsa yang baru pulang dari sekolah dijemput oleh ibunya dengan motosikal.

Ketika dalam perjalanan pulang itu, mangsa dipercayai tertidur lalu terjatuh dan menyebabkan pendarrahan yang banyak keluar dari telinga dan hidung mangsa.

“Pada hari kejadian, dia tertidur dan terjatuh dari motosikal. Banyak d@rah keluar dari mulut dan hidungnya.

“Masuk darah 9 beg. Kelmarin buat pembedahan baiki rahang. Tapi masih belum sedarkan diri dari k0ma dan bergantung kepada bantuan mesin oksigen. Tapi hari ini doktor maklumkan otak dia dah bengkak dan m4ti, tak boleh nak buat apa dah.

“Pagi tadi doktor nak cabut wayar oksigen tetapi ibu dan ayah dia tak bagi, tunggu dulu. Kalau cabut, dia akan tinggalkan kami semua. Sekarang ada di ICU Hospital Kajang.

“Mohon doakan kesembuhan buat Amiera Zulaikha. Keadaannya masih tidak stabil. Doktor kata tak ada harapan untuk sembuh. Denyutan nadi dan tekanan d4rah semakin menurun,” tulisnya di Fcebook.

Sementara itu, ibu mangsa, Amereza Zaameer melalui Fcebooknya turut meminta orang ramai mendoakan agar anaknya pulih kembali dan beliau reda dengan apa jua ketentuanNya.

“Kesayangan Umie, Amiera Zulaikha. Kalau Ika penat, rehatlah. Terima kasih Ika atas kenangan terindah Ika bersama kami. REhatlah Ika, Umie dan Abie sayang Ika Ya Allah, aku mohon kekuatan Ya Allah,” tulisnya.

Video :

Antara komen netizen :

Boru Parna –Jgn bagi dokter cabut, biar Allah yg menentukan panjang atau pendek umurnya. Tiada yg mustahil bagi Allah. Moga Allah memberi peluang utk adekni kembali bersama 👪 nya. Aamiin

Norazlina Darus –Otak dah x berfungsi kata lain otak mati. Biar je la dia pegi dgn tenang. Sebenarnya dia dah x der dah

Nurul Jannah Johari –Ya Allah… berikanlah syifa pada adik Ika Ya Allah…. Tunjukknlh kebesaran Mu wahai Allah… Kami bermohon hnya dari Mu 😭😭😭😭

LeyaIrish Felexia –Baru je dapat berita dri makciknya dh meniggal dunia baru je tadi . Semoga syurga tempat mu

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih 🙂

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Go go Tular

Sumber : The Reporter

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*