Duit tak cukup, bapa bawa anak sakit jantung naik motor dari IJN balik T’ganu

Dugaan dan cabaran hidup setiap orang adalah berbeza-beza. Kadang-kala ada sesetengah individu diuji dengan begitu besar cabaran namun masih lagi mampu tersenyum serta berusaha memberikan yang terbaik dalam setiap apa yang dilakukan.

Hal ini telah dikongsikan oleh seorang pengguna Twitter mengenai kisah perjalanan anak-beranak yang menaiki motorsikal dari Institusi Jantung Negara (IJN) menuju ke rumah mereka di Kuala Terengganu.

Menurut pengguna Twitter dikenali sebagai Iigt, dia dan keluarga telah melalui Lebuhraya Pantai Timur dan terserempak dengan seorang bapa yang membawa remaja perempuan di RnR Maran dalam keadaan tidak sihat.

Nak naik bas tapi tak ada duit


Rupanya mereka dari IJN menuju ke Kuala Terengganu selepas mendapatkan rawatan anaknya yang menghidap penyakit buah pinggang dan jantung berlubang.

Tambah pemuda itu lagi, lelaki tersebut berhenti di RnR kerana anaknya hampir terkena sawan disebabkan keadaan yang agak lemah. Mereka cuba untuk membantu, namun ditolak lembut oleh lelaki itu.

Iigt turut memberitahu bahawa pada hari tersebut cuaca di Kuala Terengganu kurang baik dan berasa khuatir dengan keadaan anak-beranak itu memandangkan mereka menunggang mtosikal tanpa helmet yang mepunyai pelindung.

Mampu kirim doa je

Kisah tersebut telah mendapat perhatian daripada warganet yang berasa simpati dengan keadaan itu. Rata-rata mereka berasa tersentuh dengan pengorbanan seorang bapa dan mencuba untuk menghulurkan bantuan dengan mencari maklumat mengenai mereka.

Ada lagi susah daripada kita

Ya Allah sdih xterkata…bsrnya pengorbanan seorang ayah….smga Allah pmudahkan sgala urusan pakcik….smga ank pakcik d beri ksembuhan

Kalau kita rasa susah ada lagi org yang susah bersyukur dengan apa yang kita ada .. semoga dipermudahkan segala urusan keluarga ni di beri kesembuhan kepada si anak yang sakit ..di beri kekuatan kepada si bapa di murahkan rezeki. .

Sumber

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *